Dystrybucja środków czystości – kanały sprzedaży w Polsce?

Usługi szybkiego sprzątania

Dystrybucja środków czystości – kanały sprzedaży w Polsce?

W Polsce dystrybuuje się środki czystości różnych producentów i marek. Są to zarówno polskie produkty jak i sprowadzane z zagranicy np. Niemiec, Anglii czy Francji. Istnieją dwa rodzaje hurtowni środków chemicznych – stacjonarne i internetowe. Pierwszy typ kieruje się zazwyczaj tradycyjnymi sposobami pozyskiwania klientów. Taka firma posiada swoich przedstawicieli, którzy prezentują przygotowaną wcześniej ofertę asortymentu hurtowni potencjalnym klientom. Jeśli firmy się dogadają przedstawiciel będzie dbał o dostawę towaru, zbieranie zamówień oraz informowanie o różnych promocjach i okazjach cenowych. Do hurtowni stacjonarnej mogą się zgłosić również sami zainteresowani. Niektóre z firm oprócz klientów biznesowych obsługują także indywidualnych.

Dystrybutor internetowy posiada oczywiście swoją stronę internetową w formie sklepu, w którym można albo od razu zamawiać produkty albo skontaktować się z przedstawicielem. Coraz częściej firmy powołują także aplikacje mobilne, dzięki którym wybór produktów jest prostszy a promocje i pakiety bardziej widoczne. Można nawet stworzyć listę produktów, które nas interesują a w momencie promocji aplikacja nam o tym poinformuje.Taka hurtownia promuje się i zachęca potencjalnych klientów głównie poprzez reklamy w internecie, radiu czy telewizji.

Zarówno pierwsza jak i druga forma prowadzenia hurtowni może korzystać z usług telemarketerów, którzy przedstawiają ofertę telefonicznie a także w ten sposób mogą prowadzić sprzedaż produktów. Wcześniej tworzy się lub wykupuje bazę potencjalnych klientów. Telewizyjny marketing pozwala dystrybutorowi dotrzeć do bardzo szerokiej grupy potencjalnych klientów. Reklamy konkretnych produktów lub marek poprzez specjalne prezentacje telewizyjne sprawiają, że produkt staje się nam bliższy i rozpoznawalny, a reklama dostarcza informacji.

Kanały, którymi dystrybuowane są środki czystości oraz którymi kieruje się reklamy produktów i marek są różnorodne. Co chwilę wymyślane są nowe drogi, a te sprawdzone ciągle się ulepsza. Ważne jest aby docierały do klienta i dawały mu wybór.

No Comments

Add your comment